„Už jsem si vyzkoušela práci v nové učebně chemie," řekla Magda Michalovová
z druhého ročníku gymnázia. „Chemie mě moc baví, takže jsem ráda, že můžeme na hodinách pracovat s novým vybavením," doplnila.
Studenti dostali i fotoaparát a kameru, aby mohli průběh a výsledky experimentů zaznamenávat. „Pořídili jsme také 3D tiskárnu a 3D scanner. Studenti tak budou moci na základě svých pozorování vytvářet trojrozměrné modely, které jim umožní lépe pochopit učivo. Prakticky tak využijí i své znalosti z geometrie," uvedl ředitel školy Jaroslav Pustina.
Při badatelsky orientované výuce se studenti ptají, formulují hypotézy, plánují postup jejich ověření, provádějí pokusy, vyhledávají a třídí informace, vyhodnocují výsledky a formulují závěry, které nakonec prezentují před ostatními. Je to metoda výuky velmi vzdálená od memorování a učení se fyzikálních zákonů pouze z učebnic.
„Chceme, aby studenti vyučovanou látku pochopili, viděli smysl, proč se něco učí,
a uměli to vztáhnout k běžnému životu. Nejenom se nazpaměť naučili vzorečky, kterým nerozumí. Byli bychom rádi, kdyby badatelsky orientovaná výuka fyziky, chemie a biologie na naší škole pomohla zvýšit u studentů zájem o studium navazujících technických a přírodovědných oborů," dodal Jaroslav Pustina.
Právě absolventů technických oborů je na trhu práce stále nedostatek.