Konalo se zde referendum o tom, jestli má v územním plánu zůstat plánovaná průmyslová zóna a obchvat Novosedel a Zbudova, který by vedl přes Blata.

V Dívčicích a vesnicích, které pod ně spadají, žije 451 oprávněných voličů. „Lidé chodí, využijí to, že se koná referendum i krajské volby. Odhadem si myslím, že by účast mohla být nad 50%," uvedl Zdeněk Jůsko za komisi, která bděla nad hlasováním v referendu. V malé místnosti nechyběla volební urna, plenta ani přenosná schránka. Pár voličů, kteří se nemohli dostavit, si pozvalo komisaře, aby mohli odvolit doma.

Referendum vyhlásila obec kvůli tomu, že při schvalování nového územního plánu se ve Budově zvedl silný odpor proti obchvatu, který má vést o něco více než 100 metrů za humny. Jenže by zase odvedl dopravu z Novosedel a části Dívčic.

Nakonec přišlo k referendu 63,85% obyvatel. Dokonce o tři procenta více než dorazilo v Dívčicích ke krajským volbám. V referendu hlasovalo 288 lidí. V sobotu před polednem přišel například Václav Míka ze Zbudova. „Hlasoval jsem pro to, aby to zrušili. Už jsem podepisoval i tu petici proti tomu," uvedl Václav Míka. Stejný názor jako on mělo nakonec celkem 124 občanů. Aby ale průmyslová zóna a obchvat v územním plánu zůstaly, pro to hlasovalo 163 osob. Jeden hlas byl neplatný.

Podle starostky Milady Pokorné rozhodli o územním plánu občané. Nyní bude podle Pokorné záležet na lidech, kteří mají v plánované průmyslové zóně pozemky. Nový závod na lepené vazníky by tam chtěla vybudovat nadnárodní dřevařská firma. „Pokud lidé pozemky prodají, bude průmyslová zóna a obchvat, pokud neprodají, zóna ani obchvat nebudou," uvedla Milada Pokorná.

Připojila, že vzhledem k posledním týdnům v obci a k emocím, které hlasování provázely ani nečekala, že referendum dopadne takhle. „Já jsem si myslela, že budeme dělat změnu územního plánu," řekla Pokorná.

Dřevařský závod zhruba na 50 hektarech chce stavět zahraniční investor. Nová spojka od silnice mezi Budějovicemi a Pískem by měla sloužit průmyslové zóně i pokračující rekultivaci kalojemů bývalého MAPE. Investorem silnice má být státní podnik DIAMO, který má rekultivaci na starosti.