Dvojnásobek míst nabídne od srpna řidičům záchytné parkoviště v budějovické Jírovcově ulici. Město už předalo stavební firmě další část prostor po bývalých kasárnách. V první etapě zde vzniklo před časem necelých dvě stě stání. Bylo to v souvislosti se zavedením tak zvaných modrých zón a placeného parkování v ulicích Pražského předměstí. Celková kapacita bude nově přes 400 vozů.

Plocha ale nebude sloužit jen automobilům. Podle náměstka primátora Petra Holického se počítá v areálu také s přístřeškem pro jízdní kola.

Vzniknou zde komunikace i zpevněné plochy. „Parkovací stání budou s betonovou vegetační dlažbou, komunikace z asfaltového betonu a krátké chodníkové trasy z betonové zámkové dlažby,“ vypočítává Petr Holický. Součástí parkoviště je i další vybavení včetně podzemních a datových kabelů pro závory, platebních terminálů a kamer.

Sto dvacet dnů má nyní stavební firma na zvětšení kapacity parkoviště, které je už necelé dva roky první součástí systému, jehož úkolem bude nabídnout návštěvníkům města nebo obyvatelům jeho vzdálenějších částí alternativu za dojetí až do centra.

Podle náměstka primátora Petra Holického mají řidiči dostat postupně na několika místech v Budějovicích větší šanci na odstavení vozu mimo centrum, ale přitom jen pár minut pěšky od cíle nebo s jednoduchou návazností na městskou hromadnou dopravu. Vedle Jírovcovy ulice se s podobným parkovištěm počítá třeba v Rožnově. U Sportovní haly plánuje radnice místo současné plochy parkovací dům.

Například jmenované parkoviště v Jírovcově ulici má výhodnou polohu, protože je poblíž křižovatky Pražské třídy a Nádražní ulice. Cesta k němu je pro jednoduchá od Písku, Prahy i Třeboně. Stavební stroje už zahájily proměnu plochy po bývalých kasárnách. A město má připraveno v pokladně na akci 17,6 milionu korun. „S dokončením počítáme v srpnu,“ říká Petr Holický s tím, že vznikne dalších 257 míst a celkový počet stání tak bude v Jírovcově ulici 438.

Parkoviště je také cílovou stanicí elektrobusů linky 23, které odsud jedou na náměstí Přemysla Otakara II. a cestující přepravují bezplatně. Podle mluvčího dopravního podniku Viktora Lavičky je pak možné dopravit se navazujícími linkami 21 a 22 třeba k nemocnici nebo k vlakovému a autobusovému nádraží.

Na Pražském předměstí chtěla budějovická radnice už vloni zřídit i parkoviště na náplavce u Dlouhého mostu. Do několika výběrových řízení se ale nepřihlásil žádný zájemce splňující podmínky, takže projekt stále čeká na realizaci.