Na tisíce kusů například počítají vyrobené mazance a beránky ve firmě K III, pod niž patří srnínská pekárna. Podle ředitele výroby v pekárně Svatopluka Strnada odsud putuje pečivo do velkých firem, například do Jednoty, i k menším odběratelům.  „Pečeme na Velikonoce tisíce kusů v různé hmotnosti i složení. Tradičně největší zájem je o biskupského beránka,“ řekl Deníku Svatopluk Strnad. Dodal, že letos zavedla firma novinku – perníkového a tvarohového beránka.

Dodávky putují hlavně na Budějovicko, Krumlovsko nebo Jindřichohradecko, ale také do Prahy. Tam má úspěch třeba velikonoční perník. „Do velikonočních perníčků, které děláme podle staročeské receptury, dáváme pět procent pravého včelího medu od šumavských včelařů,“ zdůraznil Strnad.

Speciální nabídku připravili na Velikonoce i v českobudějovických cukrárnách. V chladicích vitrínách se objevila, stejně  jako v minulých letech, jasně žlutá kuřátka a velikonoční vajíčka. Zákazníci se na tento sortiment pravidelně ptají i před svátky a přibírají si ho potom k běžnému nákupu, jak nám potvrdili v jedné z cukráren, kde mají kuřátka, vyráběná podobně jako indiány, ale politá jasně žlutou cukrovou polevou. Tamní vajíčka jsou zase piškotové bochánky, potažené marcipánem a ručně zdobené.

Jinde zase mají vedle žlutých kuřátek i hnědá. Některé cukrárny pak třeba nabízejí i pravidelné pečení velikonočních beránků. V jednom budějovickém podniku jich chystají každý rok kolem dvou set. „Něco je do prodejny, něco přímo na objednávku zákazníků,“ je to tak půl na půl,“ uvedla majitelka Zdena Kolářová.

Hlubocké pekařství přijímá tradičně objednávky na velikonoční mazance. „Děláme jich v posledních letech zhruba 200 až 250. Zhruba třetina je  na objednávku přímo pro zákazníky,“ řekl za pekařství majitel František Kahoun.
Takové objednávky pak někteří zájemci dělají pravidelně. „Máme tu paní, která objednává každý rok na Velikonoce šest mazanců a na Vánoce šest vánoček. Je nám věrná už kolik let,“ zmínila prodavačka z jednoho českobudějovického obchodu Marie Fleischmannová. Doplnila ale, že letos je objednávek trochu méně. „Možná to zákazníci nechávají na poslední chvíli,“ dodala Fleischmannová.

Rostoucí křivku zájmu, která vrcholí těsně před svátky, potvrdil i Svatopluk Strnad z K III. „Největší nápor objednávek bude v pátek,“ předpověděl včera Strnad.