Je členem jednoho z největších klubů v České republice, českobudějovického Veteran car clubu, a před čtyřmi lety stál u zrodu nového zájmového spolku, Budějovického oldtimer clubu, který dnes čítá na 25 členů a příznivců. Své skvosty má vystaveny v klubovně se soukromým muzeem v Jílovicích a jak sám říká, nadšenců do starých strojů je stále víc.

„Zájem veřejnosti je obrovský. Za těch dvacet let, co se tomu věnuji, rok od roku přibývá. Jezdíme na srazy, burzy, půjčujeme auta do filmů,“ přitakává Ruděj. „Akce jsou dnes pestré. Vozí se sem auta z Anglie, Ameriky, vznikají nové kluby, třeba i vojenské techniky, teď jsou v módě například ruská auta,“ dodává.

Klubovna v Jílovicích se stala v sobotu zastávkou spanilé jízdy Felicií, vyrobených v padesátých a šedesátých letech. Řidiči starých škodovek z Felicia clubu Jih jeli zhruba osmdesátikilometrovou trasu ze Zlaté Koruny přes Kamenný Újezd, Strážkovice, Borovany, Jílovice a přes Trhové Sviny zpět.

„Je to v pořadí sedmé jihočeské setkání a jede čtyřicet sedm vozů. Účastníci jsou zejména z jižních Čech a z Plzeňska, ale také z Prahy, Liberce a i z Moravy,“ řekl k akci hlavní organizátor Petr Šimek.

Na Českobudějovicku se v sobotu sjeli také přívrženci robustních strojů. Po čtvrté hodině odpoledne mohli u Památníku Jana Žižky v Trocnově návštěvníci obdivovat asi dvacítku historických traktorů. Mezi nimi byly i po domácku vyráběné. „Tenhle traktor někde koupil můj táta a já jsem si ho nechal. Není to originál, je to sestava. Motor je Slavie, dvouválec, 27 koní. Dřív to byl stabilní motor a honily se s ním mlátičky. Podvozek je z traktoru Svoboda, které se vyráběly po válce,“ popsal svůj stroj František Filip.

„Je plně funkční. Používám ho i dneska, v létě s ním jezdím do lesa pro dřevo,“ usmál se.

Na Českobudějovicku se pravidelně konají přehlídky veteránů v Dobrkovské Lhotě, Šalmanovice mají svůj Traktor trial, tradici má Novohradská jízda a jedním z největších závodů v Česku je Veteran rallye Křivonoska, která startuje z autokempu nedaleko Hluboké nad Vltavou.