Na programu totiž bude již osmatřicátý ročník stále populárnější veteránské soutěže Křivonoska. Tradičně se tento sraz řadí mezi největší podobné akce v celé republice.

Blíží se třem stům

„Do soutěže je přihlášeno dvě stě osmdesát šest startujících z celkem osmi států Evropy,“ zdůraznil včera úctyhodné číslo Jiří Franc z českobudějovického Vetaran Car Clubu, který Křivonosku organizuje. „Soutěžící jsou z Česka, Rakouska, Slovenska, Německa ale i z Dánska, Anglie či z Walesu,“ dodal Franc.

Soutěže historických vozidel se smí zúčastnit pouze stroje vyrobené do roku 1945. „S nejstarším motocyklem Torpedo z roku 1907 přijede Karl Hofstadler a s nejstarším automobilem Oldsmobile Cuverd dash Franz Hofer,“ uvedl organizátor.

Diváci, kteří v sobotu dopoledne přijdou do autokempu, uvidí devadesát devět vozidel vyrobených do roku 1930 z toho 12 řemenových motorek.
„Mezi motocykly najdou lidé stroje značek Jawa, ČZ, Indian, BMW, Ariel, Harley–Davidson či Dolar, Bilyard King. Mezi automobily tu budou Škody, Aera, Tatry, Pragy, Laurin a Klement anebo Sunbeam, Hudson či Benteleye,“ vyjmenoval Franc jen některé značky.

Účastníci soutěže letos mají před sebou osmdesátikilometrovou trasu. „Pro vozidla do roku výroby 1920 a motocykly s řemenem je připravena kratší varianta s délkou šestačtyřiceti kilometrů,“ uklidnil organizátor majitele některých veteránů.

Trasa povede z autokempu směrem na Munice, Zliv, Pištín, Plástovice, Zbudov, Dívčice, Radomilice, Záblatíčko, Záboří a do města Protivín, kde bude končit první etapa. „Mezi dvanáctou a půl třetí hodinou budou v Protivíně na náměstí vozidla vystavena pro diváky.“

Druhá etapa povede přes Žďár, Albrechtice, Temelín. Dříteň a Olešník, kde bude konec soutěže. Vozidla se pak vrátí do autokempu Křivonoska. Na trasách obou etap bude na soutěžící čekat řada záludných úkolů.

Odpoledne už bude ale areál kempu Křivonoska pro veřejnost uzavřen. Lidé se tak mohou na staré skvosty jít podívat od sobotní osmé hodiny raní zhruba do půl druhé.