Ale co bylo hlavní, nepršelo. „My máme už takovou tradici. Vždycky, když máme S kopce do kopce, tak prší. To se pak odhlásí spousta lidí, prostě u nás hrozně moc záleží na počasí,“ smál se v sobotu jeden z organizátorů populárního závodu Jiří Kučera.

Důkazem, že mezi znalci je svatojanský závod velice oblíbený, je i tradiční účast nejstaršího vozu Bugatti. „Jezdí sem už dlouho pan František Erner s Bugatti 13, což je nejstarší dochovalá a pojízdná bugatka a je to možná i světový unikát. Ale co se týče raritních vozů, i z cenových pohledů, je startovní pole vždy zajímavé,“ dodal Kučera. Nejstarším motocyklem byl francouzský Gnome and Rhone 500 z roku 1925. „To už je ale řetězový motocykl. Do Jána moc řemenáče nejezdí, protože trasa závodu je do kopce.“

K závodu S kopce do kopce už také neodmyslitelně patří i hasičská stříkačka svatojanských dobrovoných hasičů. „Je to Tatra 17 – 31 s vodou chlazeným motorem, na kterou si hasiči kdysi našetřili peníze a ještě před válkou podvozek přestavěli na hasičské auto. To byl také jeden z důvodů, proč závod vznikl,“ popisuje organizátor dobu před čtrnácti lety. „Říkali jsme si, proč bychom jezdili se stříkačkou na soutěže někam jinam, když si můžeme tady doma udělat soutěž vlastní.“

Kromě hasičů a civilních vozidel je ve Svatém Janu k vidění i dobová vojenská technika. Majitelé amerických válečných vozidel Jeep Willys jezdí pravidelně.

„Akce se mi líbí, organizátoři ji mají vždy pěkně udělanou. Snad to dnes vydrží bez pršky. Protože vždycky, když je Svatý Jan, zákonitě leje,“ uvažoval Ondřej Kouba, který jezdí do Svatého Jana pravidelně se svou Škodou Felicia z roku 1958.

První místo v kategorii nejstarších vozidel do r.v. 1918 získal Josef Mrázek (Buick). Kategorii nejstarších motocyklů do r.v. 1930 vyhrál Jiří Kučera (Gnome Rhone). V absolutním pořadí (do r.v. 1945) obsadil 1. místo Roman Goldfinger (Tatra 57A).