Stavba koridoru si ale na druhou stranu vyžádá značná omezení. Nejvíce to pocítí řidiči přímo v krajské metropoli a nejbližším okolí.


I když je samotná stavba koridoru ještě daleko, už teď se na radnici koná řada schůzek představitelů města a zástupců stavebních firem.


Na území Budějovic by se měl koridor začít stavět už koncem letošního roku a součástí akce budou i opravy železničních přejezdů a podjezdů. Ať už půjde o viadukt na Rudolfovské či o podjezd na Pražské třídě.


„Do souladu chceme dát plánované frézování Pražské v úseku od křižovatky Strakonická po Nemanickou ulici včetně obnovy vodohospodářského majetku s rekonstrukcí železničního přejezdu. Chceme využít termínu uzavírky vyžádané vybudováním nového železničního přejezdu k frézování vozovky,“ vysvětluje náměstek primátora František Jelen. „Tím se vyhneme další uzavírce Pražské, čili tyto dvě investiční akce by měly být paralelní, což by umožnilo průjezd vozidlům vždy po jedné polovině vozovky,“ dodává Jelen.


Přesto většinu řidičů už dnes představy o rozkopaném a neprůjezdném městě děsí.


„Jen z toho, co jsem zaslechl, se mi dělá zle. Asi hodím auto ze skály a budu chodit pěšky nebo jezdit na kole. Protože až zavřou viadukt, to bude v Budějovicích hotové dopuštění,“ říká řidič, který denně jezdí za prací právě pod viaduktem.

Pomůže novinka?


„Samozřejmě, že stavba vyvolá enormní zatížení dopravou v celém městě , a proto se snažíme už v předstihu vyjednat příznivější podmínky. A právě k nim vede důsledná koordinace jednotlivých akcí této strategické dopravní stavby tak, aby zátěž pro obyvatele byla co možná nejmenší,“ míní náměstek primátora František Jelen.


Podle plánů by se ale hned nemělo začít s úpravou viaduktu na Rudolfovské, ale zřejmě se začne v prostoru Pekárenské ulicie. Rudolfovská přijde na řadu až na konec, odhaduje se, že až v roce 2011.


„Proto si myslím, že by se mohla chýlit ke konci a finišovat stavba nového okruhu z Okružní směrem k Nádražní ulici do té doby, než se začne pracovat na viaduktu,“ míní Jelen. Právě nedávno odstartovaná stavba nové silnice by měla výrazně odlehčit Rudolfovské, když se zde bude pracovat.


Pár měsíců dopředu


V souvislosti se stavbou IV. železničního koridoru se budou na omezený provoz také připravovat spoje městské hromadné dopravy. Zatím ale nějaká příprava objížděk či jiných tras není v dopravním podniku (DP) na pořadu dne.


„Konkrétní opatření ještě nemáme, protože zatím nás nikdo neinformoval o tom, jak to bude probíhat,“ řekl včera vedoucí oddělení stategie a řízení dopravy DP Radek Filip. „Proto neřešíme organizaci dopravy. Nic ještě není oficiální,“ dodal.


Podle Filipa bude ale DP potřebovat na přípravy určitě více času.


„Samozřejmě, že na to budeme potřebovat pár měsíců dopředu, abychom například doplnili trasy do palubních počítačů či přidali informace na internet,“ uzavřel.