Zatímco dosud Táborští do spoje nastupovali několik minut po šesté hodině ranní a v krajském městě byli o půl osmé, z návrhu nového jízdního řádu tento spoj zmizel.


„Má být zrušen vlak, a to bohužel ten, kterým jezdí nejvíce studentů do škol do Českých Budějovic. Nahradit ho má vlak, který jezdí v 05.23 z Tábora, bude posunut na čas odjezdu v 05.58, v Budějovicích je tedy už v sedm hodin a škola začíná až v osm, nevím tedy, proč bychom tam měli někde hodinu stepovat jenom kvůli někomu, kdo tuto bláznivost vymyslel,“ rozčiluje se nad údaji v novém jízdním řádu, který jde právě do tisku, čtenářka Deníku.


Ranní vlak, na který jsou cestující zvyklí, měl skutečně namále. Jak zaměstnanci Českých drah tak zodpovědní pracovníci krajského úřadu však Deník ubezpečili, že spoj zůstane díky intervenci krajského odboru dopravy zachován. Bude se však sledovat jeho využití, které může mít vliv na další existenci vlaku.


„Je třeba vyhovět lidem, kteří ze zastávek na trati jezdí tímto vlakem do práce,“ souhlasí poradce hejtmana Ivan Študlar. Spoj měl podle nového řádu jezdit pouze do Veselí nad Lužnicí, nakonec bude skutečně končit až v Budějovicích,“ potvrdil pracovník odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Petr Šedivý.


V novém knižně vydávaném jízdním řádu cestující ale vlak nenajdou. Dostane se až do jeho jarní novelizace. „Už se nestihlo změnit podklady pro tisk, spoj tak bude zveřejněn jen takzvaně na vyhlášku, tedy vyvěšený v zastávkách,“ dodává Šedivý.