Ačkoliv už fungují nové nadjezdy u Janova i Doubí, dílčí omezení provozu na motoristy ještě podle Dušana Gavendy ze Správy železnic čekají. „Počítat by s nimi řidiči měli především příští rok od března, kdy se definitivně uzavře stávající přejezd ve stanici Soběslav. Auta budou muset půl roku jezdit objízdnými trasami,“ upozornil.
Velká estakáda u Sedlečka už je kompletně vybetonována. „Pracuje se na betonáži říms, osazují se mostní závěry a připravuje se izolace mostovky proti stékající vodě,“ dodal Gavenda.
V zástavbě protihlukové stěny
Po celé délce trati je budován odvodňovací systém. Kolem trati vedoucí zástavbou, především v Soběslavi, vyrostly také protihlukové stěny. „Kromě toho se pracuje i na trakčních podpěrách. A to jak na betonáži jejich základů, tak na osazování příhradových trakčních podpěr,“ zmínil.
Pokročila i stavba podchodu nedaleko soběslavského nádraží, i když zcela hotov bude až za rok v listopadu. „V současné době se pracuje na jeho větší části. Důvod je ryze technologický, umožní to navazující práce na železničním spodku a svršku. Pro dokončení podchodu bude ovšem nutné nejdříve odstranit původní část kolejiště, což půjde až po zprovoznění přeložky trati v srpnu příštího roku,“ vysvětlil Gavenda.
Nová zastávka schválená
Začít by měla i výstavba zastávek Doubí u Tábora a Myslkovice. „Hlavní práce na nich se ale uskuteční až příští rok na jaře a v létě,“ dodal.
Drážní úřad minulý týden schválil názvy čtyř nových zastávek. Mezi nimi je i jedna z jihu Čech, která se nachází v úseku IV. koridoru Soběslav – Doubí u Tábora, a to právě železniční zastávka Myslkovice.
Až koridor zhotovitelé vybudují, zkrátí se jízda expresu z Prahy do Českých Budějovic pod 1,5 hodiny. Soupravy na této nové trati mají jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině.