Vyjít mají na téměř půl miliardy korun, přičemž s jejich pořízením pomůže dotace z evropských fondů, a to ve ve výši 85 procent. Jde tak o největší investici v historii českobudějovického dopravního podniku.

MHD ČB v číslech
36,8 milionu cestujících ročně
5, 7 milionu najetých kilometrů ročně
5,7 milionu prodaných jízdenek ročně
2041 spojů denně
53 027 abonentů (pravidelní uživatelé MHD)

Slavoj Dolejš, ředitel Dopravního podniku města České Budějovice, uvedl, že se jedná o dvacet čtyři CNG autobusů s pohonem na zemní plyn. Dalších jedenáct vozidel budou elektrobusy, ve flotile městského dopravního podniku přibude také jedenáct trolejbusů.

Dodal, že co se týká právě vozidel s „tykadly“, půjde o osmnáctimetrové kloubové trolejbusy Solaris Urbino, jejichž výrobcem je Škoda Elektric. „Je to nejmodernější trolejbus v Evropě od tohoto výrobce,“ řekl více Slavoj Dolejš s tím, že se jedná o nízkopodlažní, klimatizované vozy, ve kterých nechybí ani sčítací rámy. „České Budějovice budou pravděpodobně prvním městem v republice, kde budou tyto trolejbusy jezdit,“ dodal.

Přibýt má ještě letos ve městě několik zastávek, děti i senioři by mohli jezdit MHD zdarma.

Děti i senioři by MHD mohli jezdit zadarmo

Více zastávek ve městě, možnost placení jízdného v autobusech městské hromadné dopravy platební kartou nebo zavedení školních autobusů. Taková by mohla být budoucnost městské hromadné dopravy (MHD) v Českých Budějovicích.

ZASTÁVKY

Radek Filip, vedoucí útvaru strategie a řízení dopravy Dopravního podniku města České Budějovice, nastínil, že by nově mělo ve městě vzniknout celkem sedm zastávek. A to v lokalitách nemocnice, ulice Boženy Němcové, Karla IV., Stromovka nebo Švábův Hrádek. Hotovo by mělo být ještě v první polovině letošního roku.

MODERNÍ TECHNOLOGIE

Slavoj Dolejš, ředitel Dopravního podniku města České Budějovice, dodal, že ve druhé polovině letošního roku už by měli mít cestující možnost koupit si jízdenku přímo v autobuse či trolejbuse městské hromadné dopravy a zaplatit ji platební kartou. „V nových terminálech ve vozech si cestující bude moci, stejně jako dosud, označit papírovou jízdenku. Nebo si na dotykovém displeji vybere druh jízdného, přiloží platební kartu a ve vteřině se mu vytiskne jízdenka,“ popsal už dříve Radek Filip, jak to bude fungovat v praxi.

BEZ JÍZDENKY

Nadějné vyhlídky na cestování MHD by do budoucna mohli mít i děti a senioři. Jak uvedl František Konečný, náměstek primátora, jezdit zdarma by mohli s prvním zářijovým dnem letošního roku. „Týkat se to bude dětí do 15 let a seniorů nad 65 let,“ dodal.

PŘÍZNAK BUDOUCNOSTI

Vzdálenější budoucností je pak zavedení školních autobusů. Hlavním záměrem tohoto kroku je podle Slavoje Dolejše ulehčit dopravě ve městě v ranních špičkách a zároveň tak zvýšit bezpečnost dětí. „Ta situace je ale složitá. Je třeba jednat s obcemi a krajem ohledně financování,“ řekl František Konečný s tím, že pokud začnou školní autobusy skutečně jezdit, pak až někdy v průběhu nadcházejícího školního roku.