Soutěž o zakázku na stavbu Střediska správy a údržby dálnice (SSÚD) Borek severně od Českých Budějovic dospěla do finále. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo osm nabídek, z nichž s tou nejnižší přišla společnost Hochtief. Oznámil to šéf ŘSD Radek Mátl. Hochtief je ochoten nové zázemí pro dálniční údržbu postavit za 447,7 milionu korun, cena předpokládaná při vypisování tendru byla 410,6 milionu. V silničním stavitelství jde o v poslední době nezvyklý vývoj, ceny v tendrech vesměs proti předpokladům klesají.

Středisko správy a údržby dálnice 17 Chotoviny spadající pod Ředitelství silnic a dálnic v neděli 14. května připravilo den otevřených dveří s nabitým programem.
Správa a údržba dálnic v Chotovinách slavila výročí. Přijely i hvězdy Dakaru

Nové středisko má vzniknout zhruba na 127. kilometru dálnice (navzdory názvu projektu bude areál v katastru Hosína) a na starost bude mít padesátikilometrový úsek od Veselí nad Lužnicí po Třebonín, tedy i celý obchvat Českých Budějovic. Bude mít mimo jiné čerpací stanici, sklad pro 2000 tun soli nebo stanici dálniční policie. Nedaleko se od loňského února staví nová odpočívka Chotýčany. „Stavba má stavební povolení v právní moci, zahájeni stavby plánujeme na letošní třetí čtvrtletí,“ uvedl Mátl.

Z plánovaných 170 kilometrů dálnice D3 je aktuálně v provozu 70 kilometrů od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic. Tam navazuje třicetikilometrové staveniště, které zahrnuje tři úseky; otevírat by se měly současně v roce 2024. ŘSD počítá s tím, že na celé D3 budou čtyři SSÚD, v provozu je zatím pouze středisko Chotoviny. Vedle Borku má vzniknout SSÚD ještě u Kaplice nedaleko rakouských hranic a u Netvořic na Benešovsku. Na celé české dálniční síti je zatím 20 SSÚD.

Jan Šindelář