Nejkratší cesta vede po lávce přes nákladové nádraží. Podle původních plánů měl zhruba v těchto místech vést v budoucnu tunel pod železničním tělesem a jeho součástí měl být koridor právě pro pěší a cyklisty. Stavbu tunelu ale radnice odložila k ledu. Takzvaná Zanádražka ovšem přetne trasu těm, kdo se pohybují po vlastní ose.

„Je otázkou, jakým způsobem se pak budeme dostávat přes  frekventovanou silnici," tlumočí obavy místních obyvatel Svatomír Mlčoch. „Lávku používáme často, je to  nejkratší cesta do města," připomíná čtenářka Deníku Marie Douděrová.

Podle mluvčí radnice Jitky Welzlové ale mohou zůstat Suchovrbenští v klidu. „Projektová dokumentace křižovatky Dobrovodská – 
U Lávky řeší i přecházení chodců pomocí přechodů pro chodce," ujišťuje pěšáky.

„Takové řešení by stačilo," reaguje Marie Douděrová. Podle Svatomíra Mlčocha by ale plánovaná opatření měla zohlednit bezpečnost pěších a cyklistů v daleko větší míře. „Pokud tu nebude i semafor a ideálně také přejezd pro cyklisty, bude cesta přes Zanádražku riskantní," je přesvědčen.

Nová silnice moc nepamatuje na chodce

Hned dvě bariéry pro chodce a cyklisty vytvoří  nový úsek Zanádražní komunikace podle budějovického cyklokoordinátora Lukáš Bajta. „I k nám doputovalo několik podnětů, které by se měly řešit. Jde nejen o cestu přes novou silnici u lávky přes nákladové nádraží, ale podobná situace trápí lidi i u Složiště. Tam chybělo propojení cesty, kterou používají často i děti mířící na trénink," naznačuje k jednomu z kritických bodů, který se snad dočká uspokojivého řešení.

V případě místa, kde potřebují cyklisté i pěší překonat Zanádražní komunikaci, si zřejmě ale budou muset vystačit jen s nejnutnějším opatřením, třebaže podle někdejšího budějovického zastupitele Svatomíra Mlčocha by bylo ideální vyznačit přes vozovku i cyklopřejezd. „Obrovsky tu přibude aut, přecházet Zanádražku bude riskantí. Mělo by se zohlednit, že tudy jezdí i stovky cyklistů denně. Nemmá cenu zavírat oči před realitou," upozorňuje.

Lukáš Bajt je ale v případě přejezdu pro cyklisty skeptický. „Nelze udělat cyklopřejezd z chodníku na chodník. Ten musí spojovat dvě cyklostezky a ani lávka ani protější chodník takové parametry nemají," vysvětluje úskalí.

Naopak reálnou naději na změnu dnes nelogické situace má cyklostezka vedoucí z Mladého. „Končí u prvního domu, bylo by dobré ji protáhnout až k lávce," naznačuje obyvatelka Suchého Vrbného Marie Douděrová.