Více peněz za zemní plyn zaplatí od začátku dubna zákazníci společnosti E. ON.

Oproti předcházejícímu období zvýšila jeho cenu o téměř tři procenta. Podle mluvčího společnosti Vladimíra Váchy je důvodem postupné zdražování ropy a také posilování dolaru vůči koruně. „Domácnosti, které používají plyn pouze na vaření, pocítí měsíčně navýšení ceny v řádech korun a ty, které plynem i vytápí, v řádech desetikorun,“ vysvětlil Vácha.

Někteří zákazníci však poukazují na to, že vyšší cenu musejí zaplatit i za plyn, který odebrali ještě před datem zdražení. Jednou z těchto nespokojených klientek společnosti E. ON je i Hana Bílá z Českých Budějovic.

„Aby mi společnost účtovala skutečně to, co jsem v zimě za levnější cenu odebrala, chtěla jsem nahlásit stav počitadla plynoměru na kontaktním místě v krajském městě,“ popsala Bílá. Tam se však dozvěděla, že společnost nyní žádné odečty měřidel od zákazníků nepřijímá.

„Odečty plynoměru je možné nahlásit v termínu od 15. prosince do 15. ledna v souvislosti s vystavením periodické faktury. V průběhu roku samoodečty od zákazníků nepřijímáme a spotřeba je účtovaná na základě takzvané otopové křivky,“ potvrdila Melanie Kárná ze střediska služeb zákazníkům společnosti E. ON.

Tato odpověď však Hanu Bílou příliš neuspokojila. Přestože jsme o reakci na tento názor i vysvětlení toho, jak jsou ceny účtovány, požádali rovněž vedení společnosti E. ON, do uzávěrky se kompetentní osoby nevyjádřily.

Podle Hany Bílé je tato situace velmi zajímavá až úsměvná. „Došla jsem k názoru, že levnější cenu plynu za zimní topné období rozpočítají do současné dražší ceny a udělají jakýsi průměr. Je až s podivem, jak se E. ON brání účtovat skutečnou spotřebu svých zákazníků,“ uzavřela Bílá.

Článek budeme aktualizovat