Pro motoristy se toho příliš nemění. Například ve směru od Nádražní ulice v části Žižkovy třídy před křižovatkou s Novohradskou přibyl preferenční pruh pro MHD, takže vozidla jedoucí rovně mají společný pruh s těmi, která odbočují do Novohradské.

Výraznější změny pocítí cestující městskou hromadnou dopravou. Ve zmíněném místě totiž přibyly tři nové zastávky, u nichž ale na spoj zatím nemá smysl čekat. Jak upřesnil mluvčí dopravního podniku Radek Filip, vozy MHD tady začnou zastavovat až od neděle 13. prosince, kdy vstoupí v platnost celostátní změna jízdních řádů.

Zastávky pak budou moci využívat cestující na všech linkách vedoucích od nádraží směrem k Senovážnému náměstí. „Ve směru k nádraží novou zastávku v Žižkově obslouží linky 1, 3, 4 a noční linka 53," upřesnil Radek Filip. Doplnil, že zastávky ponesou název U Koníčka, neboť je pro danou lokalitu zažitý. „Současné zastávky U Koníčka, které se nacházejí poblíž Průmyslové ulice a slouží pro spoje linky 11, změní svůj název na Průmyslová," podotkl Radek Filip.

Náměstek primátora Petr Holický upřesnil, že v rámci úprav Žižkovy třídy za 11,7 milionu korun dělníci opravili silnici, chodníky a instalovali nové veřejné osvětlení. „V dané lokalitě jsme také nechali vyměnit a upravit světelné signalizační zařízení," doplnil Petr Holický.

Nad proměnou křižovatky visí otazník

Na rekonstrukci křižovatky Žižkovy třídy s Novohradskou ulicí, kterou dnes po tříměsíční uzavírce poprvé projedou auta, měla původně ještě letos navázat úprava další části Žižkovy třídy.

Změnit se toho mělo mnohé. Nové semafory u Mercury centra v křížení ulic Žižkova a Nádražní, přechody pro chodce mezi Mercury a hotelem Grand a také od Mercury k vlakovému nádraží, ale i přesun zastávek MHD od železniční polikliniky přímo před vlakové nádraží.

Investiční akci Českobudějovičtí nejdříve odložili na příští rok s odůvodněním, že se naskytla šance částečně ji financovat z evropských dotačních fondů. Teď to vypadá, že někteří představitelé města záměru v jeho současné podobě vůbec nejsou nakloněni.

„Byl bych rád, kdyby jakožto termín realizace této investiční akce platil příští rok," připustil pochybnosti náměstek primátora pro dopravu František Konečný. Podle něj zástupci některých koaličních stran polemizují o tom, zda navržené úpravy nezpůsobí dopravní problémy v přednádražním prostoru. „Jsem přesvědčen, že bychom v úpravách Žižkovy třídy měli pokračovat. Navržené změny jsme modelovali, a tak vím, že komplikace v dopravě kvůli nim nenastanou," doplnil František Konečný. Podle něj se členové koalice o záměru budou bavit i v příštích týdnech, kdy se zároveň detailně seznámí i s dalšími chystanými opatřeními, která mají pozměnit dopravu ve městě.

Náměstek primátora pro investiční výstavbu Petr Holický řekl, že dohady kolem budoucí podoby křižovatky ulic Žižkova a Nádražní jsou technického rázu. „Bavili jsme se o tom, zda tento projekt splňuje všechna kritéria z hlediska širších souvislostí. Ale přednádražní prostor určitě bude potřeba nějakým způsobem řešit," doplnil Petr Holický.

Navržené úpravy, jejichž rozpočet činí 7,5 milionu korun bez daně, se mají výrazně dotknout i řidičů a cestujících MHD. Mluvčí dopravního podniku Radek Filip informace o případné změně projektu nemá. „Pokud by se mělo připravené řešení měnit, je nutná úprava projektové dokumentace a posouzení efektu takových změn," poznamenal.