Hluboko v žaludku leží části cestujících budějovickou MHD změny jízdních řádů. Nové začnou platit již tuto neděli 
1. dubna. Jindy by to možná bylo klidné, to by ale trasu autobusů číslo 1 nesměly nově obsluhovat hned tři nové linky 1, 18 a 21.

Naštvaní jsou kvůli tomu hlavně obyvatelé, kteří jezdí hromadnou dopravou od Rudolfova, z Vráta, či na druhé straně města z Haklových Dvorů a Zavadilky. Jich se tato změna týká nejvíce.

„V MHD by se mělo usilovat o zjednodušování. Tohle je jasný krok zpátky. Akorát lidi pletou. Pak se nemůžeme divit, že někteří raději jedou autem,“ zlobil se jeden z cestujících Michal Kolísek ze sídliště Máj. I zde mnozí nad změnami kroutí hlavou.

„Teď, abychom přemýšleli, odkud linka 1 zrovna pojede dříve. Bude totiž jezdit do dvou směrů. Než se to naučíme, čekají nás asi zajímavé časy s přebíháním silnice,“ varovala další cestující Mirka Martínková z Máje.

Upozornila tak na fakt, že polovina spojů na lince 1 pojede od zastávky Máj-Milady Horákové směrem do ulice 
E. Rošického, a ta druhá do 
O. Nedbala. Radek Filip z budějovického dopravního podniku (DP) na to reagoval s tím, že ve všech jízdních řádech je jasně uvedeno, kdy a odkud autobus respektive trolejbus odjíždí. „Už delší dobu vydáváme upravené dodatky řádů a od soboty budou i na zastávkách,“ upozornil Radek Filip z dopravního podniku.

Jenže na tato slova dotázaní cestující z Máje odpověděli s tím, že na řády se často vůbec nedá spolehnout, také stejně budou muset přebíhat frekventovanou silnici v ulici Milady Horákové.

Ještě více rozčilení jsou lidé ze zmíněných okrajových částí města. Zatímco doposud se dostanou linkou 1 přes celé město. Od neděle se například obyvatelé Zavadilky linkou 21 dostanou maximálně k zastávce Výstaviště a dál půjdou pěšky, nebo musejí přesedat na jinou linku.

Možností je také dojet jen na Máj a odtud pokračovat linkou 1. Pro Vladimíra Zdvihala ze Zavadilky to znamená, že se z hlediska MHD stávají občané z okrajových částí města druhořadými. „Navíc, pakliže doposud stačila na cestu ze Zavadilky na nádraží jízdenka za 13 korun (20 minut bez přestupu), nyní s přestupem tento čas prostě nebude možné dodržet a lidé budou nuceni použít jízdenku za 16 korun, což je o 23 procent dražší,“ vypočítal a upozornil tak na další úskalí změn Vladimír Zdvihal.

Do Haklových Dvorů pojede také o něco méně spojů , než doposud. Ohledně linky 21, která pojede právě odtud, by mohlo ještě letos nastat určité zlepšení. „Navrhovali jsme, že by linka jezdila až na Dlouhou louku a obsloužila tak oblast, kde dnes autobusy nestaví,“ upozornil Filip. Cestující by se tak snadněji dostali ke Sportovní hale, či k jednomu z hypermarketů. V místě by musela vzniknout nová zastávka, stát by se tak mohlo ještě letos.