„Jsem naštvaná, že pořád chodím do práce pozdě. Není to fér vůči kolegyním, které to ráno musí zvládnout samy. Do práce totiž často dorazím až okolo půl dvanácté,“ stěžuje si paní Pavlína Dědičová z Tábora, která stejně jako další nespokojení cestující denně dojíždí do Českých Budějovic za prací. „V pondělí jsem jela do Budějovic tři hodiny! A večer je to to samé. Trávím tak cestou do práce i více než pět hodin denně.“


„Víme, že zpoždění jsou pro cestující nepříjemná, zatím se s tím nedá nic dělat. Teď ale některé výluky skončí, tak se zpoždění sníží. Ta větší jsou způsobena hlavně návazností na jiné vlaky, často i mezistátní. Pondělní případ byl právě jeden z nich,“ vysvětluje dozorčí provozu českobudějovického nádraží Jan Maťha.


„Všechny informace o výlukách jsou kromě nádraží dostupné i na internetových stránkách Českých drah,“ řekla Deníku obchodní manažerka Eva Veselá. „Snažíme se tak částečně předejít problémům při změnách.“


„Na internet by měli dávat i přesnější a hlavně aktuální doby zpoždění, aby lidé nemuseli zbytečně čekat na nádraží a mohli si zvolit jinou alternativu. To by situaci usnadnilo,“ nabízí řešení paní Dědičová.


Plánované rozšiřování plně vytížené přepravní trasy mezi Českými Budějovicemi a Prahou začalo na jaře letošního roku. Skončit by mělo v roce 2015.
V tomto roce by se podle plánu měla rozběhnout dvojkolejová doprava, díky které by se jízdní čas zkrátil z původních dvou hodin a čtyřiceti minut na necelé dvě hodiny. V případě nasazení vlaků typu Pendolino by cestující mohli trasu zvládnout i za hodinu až hodinu a čtvrt.