„Další postup společnost nyní zvažuje, konečné slovo bude mít představenstvo,“ uvedl vedoucí útvaru obchodu Viktor Lavička. Podnik poptával pět článkových nízkopodlažních autobusů do délky 18 metrů a pět kratších nízkopodlažních autobusů do délky 15 metrů, všechny na naftu.

Před vypsáním zakázky vedl podnik předběžné tržní konzultace se Solarisem, Ivecem a EvoBusem. Pět kloubových autobusů chtěl do konce tohoto roku, dalších pět nejpozději do konce dubna 2020. Nezájem výrobců může mimo jiné svědčit o naplněnosti výrobních kapacit.

Českobudějovická MHD prošla loni dosud největší obměnou vozového parku, když dopravní podnik nakoupil vozidla za půl miliardy korun. Od Solarisu koupil 24 autobusů na CNG, od Škody Electric pak 11 elektrických midibusů a 11 trolejbusů.

Jan Šindelář